BREAKING NEWS

05 iulie 2016

O experienta all inclusive pe litoralul romanesc: statiunea Mamaia - Best Western Hotel Savoy

Despre Mamaia imi aminteam din vacantele petrecute in copilarie impreuna cu parintii despre aglomeratie, muzica la maxim si negustori ambulanti fara numar.
Despre all inclusive (cel din Bulgaria in mod special) auzisem fel de zvonuri, ba ca stai la rand ca sa primesti  mancare de cele mai multe ori rece si proasta, ba ca hotelurile nu sunt ceea ce ar trebui sa fie, ba ca romanii isi indeasa in farfurii si in sacose tot ceea ce prisoseste, si multe alte astfel de scenarii desprinse parca din filme tragi-comice.

Si cateva zile prin ianuarie, anul trecut, am tot oscilat intre taramuri straine si nisipuri autohtone, cum insa ceea ce imi convenea mie nu avea transport direct din Galati iar asta ar fi insemnat un drum in plus de cateva ore pana la Bucuresti am hotarat sa cautam ceva decent pe litoralul romanesc.
Si cum vroiam sa experimentez all inclusive, in principal datorita facilitatilor pe care le ofera familiilor cu copii, mi-a atras atentia Hotelul Best Western Savoy din Mamaia Nord, un hotel de patru stele ce parea sa promita mult. Despe Mamaia nu aveam chiar cea mai buna parere dar rasfoind site-ul hotelului am hotarat ca merita sa incercam.

Asadar am ajuns la agentia Eximtur din Galati (pe care o recomand cu drag pentru seriozitate si profesionalism)  chiar in ultima zi in care mai puteam beneficia de o importanta reducere early-booking, sambata 31 ianuarie 2015 pe o ploaie torentiala, cu amandoi copiii  dupa mine, cu fix o ora inainte de inchidere si am  luat biletele.

Ne-am bucurat de concediu chiar in primele zile ale lui iulie a anului trecut cand ne-am prezentat la hotel plini de speranta si entuziasm.

Primirea si camera:

Am pasit cu dreptul fiindca receptionera a fost zambitoare si foarte amabila, ba mai mult, desi mai erau cateva ore bune pana la ceck-in,  ne-au preluat imediat bagajele si ne-au gasit o camera.
Camera, "Dubla Family" am avut noi, mare, spatioasa, cu pat dublu si canapea extensibila, cu vedere generoasa catre mare si catre piscina. Balconul curat cu scaune si masute, spatiu pentru uscat prosoapele. Aer conditionat, plasa de tantari la usa, draperii groase. Baia curata, impecabila, dotata cu absolut tot ceea ce este necesar, inclusiv feon! Lenjerii si prosoape impecabile, de un alb imaculat care au fost schimbate zilnic pe toata durata sederii noastre acolo. De asemeni zilnic au aspirat, au aruncat gunoiul si au schimbat hartia igienica.
 Poate sunt amanunte carora multi nu le dau importanta, insa ele creeaza acel plus de confort care face diferenta.
In rest dulapuri spatioase cu umerase suficiente, cu rafturi cu seif, minibar, televizor lcd, wi-fi peste tot in hotel si imprejurimi.

Plaja:

Curata, chiar foarte curata, cu sezlonguri, masute, umbrele si saltele, ba mai mult, nici nu trebuia sa depui prea  mult efort, aveau doi angajati pe plaja, spuneai doar numarul camerei iti aduceau saltelele si la cerere iti deschideau si umbrela. Plaja incredibil de curata, chiar si apa foarte curata, vanzatorii ambulanti erau imediat izgoniti de catre paznic, paharele lasate la intamplare erau adunate imediat. Si liniste! Si oameni cu bun simt!
Pe plaja exista un bar de unde de dimineata si pana seara puteam beneficia de apa, cafea, bauturi racoritoare din gama prigat si pepsi si bauturi alcoolice de la  bere si pana la diverse cocktail-uri.

Piscina:

Erau de fapt doua, una mare pentru adulti, insa apa nu era foarte adanca si una mica pentru copii cu topogan, ambele cu apa foarte curata. Sezlonguri si saltele in limita disponibilitatii, erau insa suficiente, noi am gasit locuri de fiecare data. La piscina un alt bar cu aceleasi facilitati si aici aveau in plus si inghetata la discretie. Mese si scaune unde puteam servi o bere, un  suc, o inghetata.

Restaurantul si terasa:

Restaurantul foarte spatios, curat, farfurii si tacamuri albe, impecabile, nu am zarit farfurii ciobite sau tacamuri murdare cat am stat acolo. Mancarea diversificata, calda, proaspata, era imposibil sa nu gasesti ceva pe gustul tau. La micul dejun pe langa mancare ne-am putut rasfata cu briose, foietaje, chec si cea mai buna placinta cu mere! Atat la micul dejun cat si la pranz fructe proaspete si la pranz un frigider cu prajituri atat de proaspete si de gustoase incat cu greu te puteai abtine. Mi-a atras atentia in mod deosebit prajitura cu mousse de ciocolata, incredibil de cremoasa si gustoasa, cu adevarat curcubeu pe cerul gurii!  Ce mi-a placut foarte mult si pentru asta au de la mine 10 cu plus,  erau nelipsite salatele de diverse tipuri (rucola, valeriana, baby spanac, etc) dar si sfecla rosie, porumb, morcov ras, rosii si castraveti! Ciorbele  fierbinti, crutoanele, incredibil de gustoase, ce sa mai totul la superlativ. Ospatarii mereu atenti si foarte amabili. Pentru bebelusi erau vase in care mamicile puteau gasi carne de vita, de pui, legume, iar alaturi erau blendere pe care le puteau folosi pentru a pregati diverse piure-uri pentru cei mici.
La terasa nu am mancat niciodata fiindca era zona de fumatori.  Intre restaurantul interior si terasa erau situate gratarele si barul. Pe gratar, la pranz si la cina, puteai gasi cea mai buna ceafa de porc, piept de pui, pulpe, etc iar la garnitura cartofi prajiti, bulete de cartofi, spirale de cartofi, etc. Seara pe terasa te puteai bucura de muzica buna, doi baieti simpatici si foarte talentati cantau zilnic acolo.
 A, si sa nu uit, in afara de mesele principale la ora 18 beneficiam de un extra snack  la terasa: hot-dog, pizza, hamburger, mici, in fiecare zi cate ceva, de fiecare data cate doua variante.
Mai multe imagini savurase cu mancare pe site-ul hotelului aici.
Langa receptie mai era un bar deschis pana la miezul noptii, asadar ne puteam lua ce dorim de acolo chiar si dupa ce resturantul se inchidea.

Facilitati pentru copii:

Eheheee, aici am o lista intreaga! Loc de joaca pe plaja cu leagane, topogane, castele gonflabile, cand veneam de la plaja inainte de masa ne opream direct acolo, noi ne rasfatam cu un vermut cu gheata sau cu un gin tonic pe terasa ca sa ne facem pofta de mancare iar copiii se jucau. Locul de joaca de pe plaja este exact langa terasa, asa ca noi puteam sta la o cafea sau la un campari si ii puteam supraveghea fara probleme, iar pentru asta au din nou o maaare bila alba de la mine!

Dupa pranz copiii nu dormeau dar se relaxau putin in camera, apoi mergeam la locul de joaca din incinta hotelului, foarte spatios, cu foarte multe jocuri si jucarii, suc, apa si prajiturele. Ce nu mi-a placut aici a fost faptul ca aveau televizoare si unii dintre copii se cuibareau pe canapea la desene, asadar locul de joaca isi cam pierdea din scop. Desi erau doua animatoare nu le-am prea inteles rostul pentru ca nu se prea pricepeau sa interactioneze cu copiii, probabil rolul lor era acela de a avea grija sa nu plece copiii de acolo pana la venirea parintilor. Eu oricum nu i-as fi lasat singuri la locul de joaca pentru ca baia era in afara spatiului, copiii mergeau singuri acolo, asadar era foarte usor sa plece fara ca ingrijitoarele sa observe.
Copiilor nu le-a placut prea mult acolo, asa ca am fost doar de doua ori prima data de curiozitate si a doua oara fiindca a plouat si nu prea aveam alternativa, ei s-au jucat iar eu am butonat telefonul. Aceleasi animatoare am vazut ca mai mergeau pe plaja si faceau ceva jocuri impreuna cu copiii insa nu va pot  da mai multe amanunte fiindca nu ne-am nimerit niciodata prin preajma.

Cel mai asteptat moment era odata cu venirea serii. In timpul cinei venea pe terasa clown-ul Sica si le modela tuturor copiilor baloane. Apoi de la 21 la amfiteatrul de la piscina (unde in timpul zilei se putea juca tenis de masa) era spectacol pentru copii cu trupa Sufletel, un spectacol in care evident erau implicati si cei mici. Apoi de la 22 pe terasa era spectacol pentru adulti. In prima seara ne-au anuntat ca va fi seara de poezie si fiiindca Alexandra si-a dorit sa mearga si ea am avertizat-o ca s-ar putea sa fie foarte plictisitor . Ei bine m-am inselat amarnic! A fost mirific, o interpretare deosebita, un spectacol de neuitat. Au urmat numere de mima, seri de comedie, fiecare spectacol fiind unic si original si de fiecare data actorii au interactionat cu publicul.

Mai mult, ne-am bucurat si de doua seri de circ cat am stat acolo, prima data pe plaja, a doua oara la amfiteatrul de la piscina fiindca era vreme ploioasa, iar in a doua seara de circ copiii au fost rasfatati chiar si cu floricele si vata de zahar. Din cate am intteles circul a ramas pe plaja hotelului intreg sezonul estival.

La final facand un bilant, categoric all inclusiv este cea mai buna optiune mai ales pentru familiile cu copii! Pentru 5 nopti am platit 3400 lei iar acolo nu am scos absolut nici un ban din buzunar, portofelul a ramas inchis in seif tot sejurul fiindca nu aveam unde sa il folosim!
Da, stiu pare mult la prima vedere daca incepeti sa faceti calcule si sa cantariti avantajele si dezavantajele veti vedea ca nu e mult deloc. Pentru mine cea mai mare problema cand sunt cu copiii in concediu este mancarea, cand comanzi ceva la un restaurant si nu le place nu prea mai ai ce face, la all inclusive au avut atatea alternative incat era imposibil sa nu gaseasca ceva sa le placa. Aveau inghetata, apa, suc la discretie, noi la fel bere, apa, suc, etc, nu trebuia sa deschidem de fiecare data portofelul. Nu trebuie sa mai platesti intrarea la piscina, locurile de joaca, baloanele, etc.

Anul acesta din pacate m-am trezit cam tarziu si am ratat reducerile iar la pret intreg mi s-a parut totusi cam multisor, asa ca vom merge la Eforie Nord, anul viitor insa sunt cu ochii pe reduceri si categoric nu le voi rata!
Daca vreti sa va faceti o idee pe site-ul hotelului aveti posibilitatea sa faceti un tur virtual, de asemeni gasiti o multime de informatii si fotografii.